środa, 30 kwietnia 2014

Majówkowo

no prawie, ale wrócę na moment do tych nieszczęsnych dni , otóż w Kolbuszowej, małej mieścinie na Podkarpaciu, w Zespole Szkół nr 2  zarówno dzieci, jak i nauczyciele musieli się w niedzielę 27 kwietnia o godz. 16 obowiązkowo stawić w miejscowym kościele na mszy z okazji kanonizacji Jana Pawła II. Po mszy był uroczysty przemarsz do szkoły i odsłonięcie tablicy pamiątkowej. Dyrektor placówki nie ma sobie nic do zarzucenia. W zasadzie to dlaczego miałby mieć sobie coś do zarzucenia? Prezydent, premier, marszałek Sejmu i Senatu, oraz cała pozostała wierchuszka nie ma sobie nic do zarzucenia z powodu pozostawienia całego kraju w stanie całkowitego bezhołowia na rzecz uczestniczenia w niejednej mszy podczas kanonizacji i zaraz po. Państwo wyznaniowe ma to do siebie, że wiara to rzecz święta , a więc wszystko inne się nie liczy. Obywatele innych wyznań, ateiści czy agnostycy to nic nie znaczące kmioty, katole górą.
Majówka nadchodzi, mnie to rybka, są tacy co postulują , aby zlikwidować 1 Maja, jako święto pracy, bo im się to kojarzy z jednym z komuną. takim istotom bez mózgu wszystko kojarzy się z komuną, choć o komunie nie wiedzą nic, albo mało.Dla przypomnienia tym kmiotom, którzy mało wiedzą.
Święto wprowadziła w 1889 roku II Międzynarodówka dla upamiętnienia wydarzeń, które miały miejsce w pierwszych dniach maja 1886 roku w Chicago, w Stanach Zjednoczonych podczas strajku będącego częścią ogólnokrajowej kampanii na rzecz wprowadzenia 8-godzinnego dnia pracy.
Na ziemiach polskich pierwsze obchody miały miejsce w 1890 roku i odbywały się niejednokrotnie wbrew woli zaborców współorganizowane m.in. przez działaczy II Proletariatu. Masowe demonstracje, pochody oraz starcia z carskim wojskiem, policją oraz kozakami, a także wspierającymi je nacjonalistycznymi bojówkami miały miejsce w czasie rewolucji 1905 roku na ziemiach polskich zaboru rosyjskiego, organizowały je głównie Polska Partia Socjalistyczna, Socjaldemokracja Królestwa Polskiego i Litwy oraz BUND. Podobnie liczne pochody i demonstracje klasowych organizacji robotniczych i partii lewicowych, w tym Polskiej Partii Socjalistycznej, żydowskiego BUND-u, nielegalnej Komunistycznej Partii Polski, Polskiego Stronnictwa Ludowego „Wyzwolenie”, Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy, Komunistycznej Partii Zachodniej Białorusi odbywały się też w ten dzień w okresie II RP, często były one atakowane przez policję oraz nacjonalistycznych bojówkarzy, dochodziło do morderstw działaczy klasowych związków zawodowych i partii lewicowych. Po zakończeniu wojny rząd komunistyczny nadał dniu 1 maja status święta państwowego, wolnego od pracy i stan ten trwa do chwili obecnej. W czasach PRL organizowano tego dnia pochody pierwszomajowe.
Ci , którzy chcą likwidacji tego święta mówią, że 1 maja stał się świętem grilla, no i ?? Świętem grilla, stał się też 3 Maja i jakoś nie słyszę , aby to święto zlikwidować.

A skoro jesteśmy już przy święcie pracy to zastanawiam się , skąd wzięły się te wyliczenia , że średnia krajowa to zarobek 4000 tysięcy zł. brutto?? Ilu z was czytelników z RP zna ludzi , którzy zarabiają takie pieniądze?? Dane GUS-u są jakby zgoła inne. Pod koniec stycznia aż 361 zakładów zadeklarowało zwolnienie w najbliższym czasie 29,6 tys. pracowników. A to znaczy, że liczba bezrobotnych może wkrótce przekroczyć 2,4 mln! Przybywa też Polaków żyjących w skrajnej nędzy.
 Alarmuje też Bruksela - blisko 30 proc. Polaków zagrożonych jest ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Według Brukseli najbiedniejsze kraje unii to Polska, Bułgaria, Rumunia i Grecja.
To jest jedna strona medalu inna jest tez taka, że ....polakom nie chce się pracować, bo wolą być na zasiłkach.
Ja w skrajnej nędzy jeszcze nie jestem, ale można mnie zaliczyć do pracujących biednych, którzy ledwo , jeżeli w ogóle wiążą koniec z końcem . Taka jest przykra prawda. Jednym się nie chce pracować , bo po co , skoro mają więcej na czarno i z zasiłków, inni pracują i gówno z tego mają.

6 komentarzy:

  1. Republikanka00:46:00

    Polacy sami sobie pozwalaja na takie traktowanie. Jakby 3/4 szkoly nie przyszlo to przeciez ani dyrektor ani ksiadz nie mogliby im nic zrobic. Ale widocznie oni wola byc zastraszonymi baranami pedzonymi stadnie. Co do wynagrodzenia brutto - w ciagu 15 lat pracy w Polsce srednia krajowa zarabialam przez 3 lata - pierwszy raz w 1990 i duzo pozniej gdy inna firma kazala mi sie "samozatrudnic". Pozostale 12 lat - nawet polowa sredniej krajowej to bylo dla mnie marzenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy13:42:00

    "To jest jedna strona medalu inna jest tez taka, że ....polakom nie chce się pracować, bo wolą być na zasiłkach." - sorki, ale przegięłaś pałę, że się wyrażę. Jakież to zasiłki daje Polska? 200 zł na dzieciaka? Ja pracuję za 1650 zł robiąc na 3 zmiany w świątek, piątek, niedzielę, dostając za to zwykłą dniówkę. Mobbing, związki zawodowe ("S") układające się z dyrektorem, który ma ludzi za nic, żadnego socjalnego i co? I wiele wskazuje na to, że w tym roku wybędę zagranicę. nie uśmiecha mi się, ale skoro w tym pojebanym kraju nie sposób się dorobić (oprócz garba), no to cóż...
    Wędrowczyk
    PS. Aha, w razie wojny niech jebana Polska na mnie nie liczy. Mogą mnie skazać za dezercję i rozstrzelać, ale nie będę ginął za bydlaków i za ten bydlacki kraj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Twoim PS. Nie warto służyć temu krajowi, co wiem ze swego doświadczenia. Słuzyłem w WOP, potem w SG RP. Mimo trzech weryfikacji pozytywnych uznano mnie za ubeka i esbaka, odebrano 55% emerytury: bez dochodzenia czy sledztwa, bez procesu, bez wyroku. Taka u nas sprawiedliwość. Dlatego powiedziałem - dla tego kraju i tego narodu już nic. Ja tu tylko mieszkam, płacę podatki i wymagam. Swoje Ojczyźnie juz dałem, teraz zaczynam brać. I niech ojczyzna nie liczy na to, że ja będę bronił - nie jest tego warta.

      Usuń
    2. Wędrowczyk, ja nie przegięłam pały, tylko pisze jak jest. Skoro w mojej firmie szuka się pracowników , a ludzie umawiają się po czym się nie przychodzą, albo przyjdą na jeden dzień i potem już nie, to co ja mam sądzić? Nie chce im się pracować i tyle.

      Usuń
    3. Co to za firma? Może ja się załapię?

      Usuń
    4. Anonimowy23:50:00

      Armatoora S.A.
      Wędrowczyk

      Usuń

Liczę na wyważone komentarze , na temat , nie ad personam. Chamskie, obraźliwe wypociny nie będą publikowane.